Wednesday 27 July 2011

Manisnya Kencing Itu

-bismillah-

assalamualaikum and semua, 

baru sekejap td on phone dgn mama. Dia bgtau mcm mana sugar reading dia dh improve. Fyi, my mother ada kencing manis, same goes to abah, mak cik, pak cik. kesimpulannya, semua ahli keluarga mmg ada masalah kencing manis. dan masalah ni lah asbab ramai yg kembali ke rahmatullah. Tiada keraguan bahawa ajal maut di tangan Tuhan, namun lebih baik sekiranya kita meninggal dlm keadaan yg sihat daripada sakit dan terlantar tanpa mampu buat apa2 apatah lagi utk beribadat dengan sempurna sebagai bekalan Akhirat. Saya dah saksikan bagaimana Pak Ngah yang sangat saya kasihi menghabiskan lebih 7 tahun hidup dalam kesakitan dan di akhir hayatnya, dia tidak lagi dapat beribadat dengan sempurna. Hancur hati saya tapi pada masa itu, saya hanyalah seorang remaja yang masih tak tahu apa-apa. Tapi, dalam hati saya berazam yang kencing manis tidak akan lagi meragut nyawa orang2 yang saya sayang. 

Now that my mum pun dah ada kencing manis as well as my dad, I am determined utk mencari ubat supaya mereka akan kembali sihat. Alhamdulillah, Allah temukan saya dengan produk yang sangat baik. Sebelum ini reading gula ibu saya adalah 12-15 manakala ayah 18-20. namun setelah tiga minggu dengan produk ini bacaan gula ibu saya dah improved! Current reading adalah 7-7.4 manakala ayah saya 12-13. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Saya yakin dengan izin Allah, kesihatan ibu dan ayah akan semakin baik.

Jika anda juga kasih pada diri sendiri serta keluarga, hubungi saya dan kita dapat berkongsi dan mencari jalan bagaimana untuk memperbaiki kesihatan semua. InsyaAllah. 

No comments:

Post a Comment