Sunday 31 July 2011

Cantik Di Hari Raya

-bismillah-

assalamualaikum and hi to all,

alhamdulillah, many praises to Allah, we are now in the Holy month of Ramadhan. As usual, raya tak sampai sebulan pun lagi dah cakap pasal raya. Anyway, saya nk menyeru semua untuk sama menjaga kesihatan supaya kita semua dapat memaksimakan peluang berjumpa dengan Ramadhan tahun ini untuk sama-sama mencari seberapa banyak pahala dan ganjaran buat bekalan kita di akhirat kelak..semoga kita semua termasuk di kalangan orang-orang yang beruntung. 

MALANGNYA, ramai yang menjadikan Ramadhan sebagai bulan untuk menikmati makanan sebanyak mungkin dengan mencuba semua juadah yang ada di bazar Ramadhan. Tiadalah kita belajar erti syukur dengan lapar dan dahaga kerana setiap kali berbuka puasa, juadah pasti berlebih2an. Akhirnya ramai yang hairan kenapa selepas bulan puasa bukannya berat badan semakin menurun, malah semakin meningkat!

Di sini saya ingin mengajak semua silent readers blog ini untuk sama2 menyahur cabaran saya untuk cantik di hari raya dengan herbalife. semoga kita semua semakin cergas, sihat, bertenaga, dan semakin langsing...
Jangan cantik luar sahaja yang kita impikan, cantik dalam juga harus di utamakan.Dengan badan yang sihat, amal ibadat wajib dan sunat dapat dijalankan dengan lebih mudah. Makanya, asbab ibadat yang dilakukan, wajah kita akan bersinar dengan nur. Dan ini adalah lebih utama dari cantik luaran.

Semoga dengan mengamalkan pemakanan sihat, kita semua dapat beribadat dengan lebih sempurna di bulan yang penuh berkat ini. InsyaAllah.

Jika anda berminat, hubungi saya melalui email berikut : emanesmi@hotmail.my atau 0194077475




No comments:

Post a Comment